Akşemseddin Mahalle Muhtarı Nurhan Çetin, kadınlara yönelik proje ve etkinlikleri ile farkındalık yaratmaya devam ediyor.
Bu kapsamda, Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı tarafından “Sağlıklı Hayat İçin Sahadayız” sloganıyla başlatılan ‘Sağlıklı Hayat Akademisi’ programı, 25 Mart 2026 Çarşamba günü aynı mahallede bulunan Ardahan Kültür Evi Toplantı Salonu’nda gerçekleşti.
Muhtar Nurhan Çetin tarafından mahallede yaşayan kadınlara özel düzenlenen programda; sağlıklı yaşam ve sosyal yaşam ile ilgili önemli başlıklar ele alındı.
Katılımcılara; sağlık hizmetlerine erişim, koruyucu ağız ve diş sağlığı, sağlıklı beslenme ve fazla kilo ile mücadele, fiziksel aktivite ve doğru egzersiz, kanser taramaları ve erken teşhis, akılcı ilaç kullanımı, kronik hastalıklarla mücadele, kadın sağlığı, ruh sağlığı, bağımlılıkla mücadele, teknoloji kullanımı ve yaşlı sağlığı gibi konularda kapsamlı bilgilendirme yapıldı.
‘’Sağlıklı ve bilinçli bir toplumun zemini için’’
Programda ayrıca Avcılar 2 No’lu Güçlendirilmiş Sağlık Merkezi’nden Sosyal Hizmet Uzmanı Gülder Korkmaz, Diş Hekimi Dr. Ezgi Gaye Erdoğan, Dr. Abkhrees Mahamat Barka ve Ebe Hanan Abdullah sunumlarıyla yer aldı.
Kadınların bilinçlenmesi ve sağlıklı yaşam alışkanlıklarının yaygınlaştırılmasını hedefleyen program sonunda katılımcılara Sağlık Bakanlığı tarafından katılım belgesi verildi.
Akşemseddin Mahallesi’nde gerçekleştirilen bu tür çalışmalar, kadınların güçlenmesine katkı sunarken aynı zamanda toplumsal farkındalığı da artırıyor. Yerelde başlayan bu güçlü adımlar, daha sağlıklı ve bilinçli bir toplumun inşasına zemin hazırlıyor.
Bu anlamlı organizasyona Ardahan Kültür Evi de destek verirken, katkı sunan paydaşlar arasında Dünya Eşitlik Derneği de yer aldı.
