Devlet Hastanesi Doktorlarına ve sağlık çalışanlarına yönelik mobing, hakaret ve aşağılayıcı ifadeler kullandığı yönündeki şikâyetler üzerine Tabip – Sen Sendikası zehir zemberek bir açıklamada bulundu.
Tabip – Sen Devlet Hastanesi Başhekimine seslendi;
Yapılan açıklamada, ‘İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü’nün ve Sağlık Bakanlığı’nın gerekli idari tasarrufları yerine getirmemesi, hekimlerin çalışma barışını ve meslek onurunu koruyacak somut adımları atmaması halinde; Esenyurt Necmi Kadıoğlu Devlet Hastanesi’nde iş bırakma dâhil olmak üzere demokratik ve sendikal haklarımızı kullanacağımızı, kamuoyuna yönelik basın açıklaması yapacağımızı ve sorumluluğu bulunan idareciler hakkında Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunacağımızı açıkça ilan ediyoruz’ ifadelerine yer verdiler.
DOKTORLAR SÜRÜNDÜRÜLECEK KİŞİLER DEĞİLDİR
Tabip – Sen Sendikası tarafından yapılan açıklamada ise şöyle söylediler; ‘’Esenyurt Necmi Kadıoğlu Devlet Hastanesi’nde hekimlere yönelik keyfi çalışma düzeni değişiklikleri, ölçüsüz mesai dayatmaları, mobbing ve meslek onurunu hedef alan üslup hakkında sendikamıza ciddi başvurular ulaşmaktadır. Sendikamıza iletilen beyanlara göre hastane yönetimi tarafından hekimlere yönelik olarak; “Bu hastanedeki doktorların %90’ından nefret ediyorum.” “Çok kötü doktorlarsınız.” “Beşiktaş’ta, Nişantaşı’nda çalışsanız sizi keserlerdi. Buraya şükredin”, “Odalar sizin tapulu malınız değil.” “Bundan sonra sürünün de görün.” “Sen kaç yıllık doktorsun ki benimle konuşuyorsun?” “İki günlük doktorsunuz.” “Zaten zorunlu hizmettesiniz.” şeklinde ifadeler kullanıldığı iddia edilmektedir. Bu sözler, herhangi bir kamu yöneticisinin ağzından çıkması halinde yalnızca nezaketsizlik değil; hekimlik mesleğinin onuruna, çalışma barışına ve kamu hizmeti ciddiyetine açık bir saldırıdır. Hekimler azarlanacak, aşağılanacak, tehdit edilecek, “süründürülecek” kişiler değildir. Hastaneler yöneticilerin şahsi iktidar alanı değildir. Kamu görevi, keyfilikle ve öfkeyle yönetilemez. Hasta güvenliği, mobbing ve baskı ortamında sağlanamaz. Nöbet yükü devam ederken hekimlere ölçüsüz biçimde ek mesai dayatılması, izin ve görevlendirme haklarının baskı unsuru haline getirilmesi, itiraz eden hekimlerin hedef gösterilmesi ve çalışma düzeninin cezalandırma aracı gibi kullanılması kabul edilemez.

SUÇ DUYURUSUNDA BULUNACAĞIZ
Buradan İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü’ne ve Sağlık Bakanlığı’na açık çağrımızdır: Esenyurt Necmi Kadıoğlu Devlet Hastanesi’nde hekimlere yönelik mobbing, keyfi mesai uygulamaları, tehdit dili ve çalışma barışını bozan yönetim anlayışı hakkında derhal idari inceleme başlatılmalıdır. İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü’nün ve Sağlık Bakanlığı’nın gerekli idari tasarrufları yerine getirmemesi, hekimlerin çalışma barışını ve meslek onurunu koruyacak somut adımları atmaması halinde; Esenyurt Necmi Kadıoğlu Devlet Hastanesi’nde iş bırakma dâhil olmak üzere demokratik ve sendikal haklarımızı kullanacağımızı, kamuoyuna yönelik basın açıklaması yapacağımızı ve sorumluluğu bulunan idareciler hakkında Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunacağımızı açıkça ilan ediyoruz. Hekimlerin meslek onurunu zedeleyen, çalışma hakkını ve dinlenme hakkını yok sayan, hasta güvenliğini riske atan hiçbir uygulamaya sessiz kalmayacağız.
Bu kurum kimsenin çiftliği değildir.
Hekimler yalnız değildir.
Bu sürecin takipçisiyiz.
1
İletişim Başkanı Fahrettin Altun görevden alındı
2618 kez okundu
2
SEYİTHAN İZSİZ BASIN MENSUPLARINI İFTARDA AĞIRLADI
892 kez okundu
3
Kayyum demokrasiye saplanmış bir hançerdir! Hodri Meydan, gel seçime gir 50 bin avans verelim
735 kez okundu
4
TOGAY ÇOBAN KAYYUM’UN YANINDAYIZ DEDİ, KADIOĞLU ELEŞTİRDİ
703 kez okundu
5
BABACAN; ‘’BİR AY İÇERİSİNDE BÜTÜN KURUMLARI AYAĞA KALDIRIRIZ’’
650 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.