DOLAR 46,5317 0.02%
EURO 53,0262 0.25%
ALTIN 5.941,42-0,65
BITCOIN 2824211-3.07587%
İstanbul
27°

AÇIK

SABAHA KALAN SÜRE

‘’40 Yıllık Esenyurt’lu olarak, 40 yer gösterebilirim’’

‘’40 Yıllık Esenyurt’lu olarak, 40 yer gösterebilirim’’

*Yaklaşık bir yıl önce tartışmaya açılan, Esenyurt Namık Kemal Mahallesi’nde bulunan Recep Tayyip Erdoğan Parkı’na yapılması planlanan Emniyet Müdürlüğü binası yeniden gündeme geldi.

ABONE OL
27 Mart 2026 22:36
‘’40 Yıllık Esenyurt’lu olarak, 40 yer gösterebilirim’’
0

BEĞENDİM

ABONE OL

*Mevcut fiziki durumunun uygun olmadığı ve kullanım alanının hizmete engel olması sebebiyle Esenyurt Emniyet Müdürlüğü için yetkililer, ilçede lokasyon olarak RTE Parkı içinde bulunan halı sahaların olduğu alana karar kıldılar.

*Belediye’ye ait olan bu alana, yeni Emniyet Müdürlüğü binası yapılması için yetki İçişleri Bakanlığına devredildiği söyleniyor.

*Bu kararın alınması ile birlikte özellikle o bölgede yaşayan vatandaşlar başta olmak üzere birçok kesimden karara ciddi tepki beklenirken! tam tersine bir elin parmağını geçmeyecek kadar siyasi parti ve STK temsilcilerinin sesleri cılız kaldı. Yani umursamaz bir toplumun ve sessizliğin karşısında, kentin nefesine Ket vuran irade dediğini yaptı.

*Burada böyle bir nüfus yoğunluğu varken, emniyet binasının yapılmasına, emniyete güç katacak fiziki ekipmanlara, ben dâhil kimse karşı çıkmıyor. Lütfen sapla, saman karıştırılmasın. Tam aksine halkın güvenliğini sağlayan bu kurumlara daha fazla ehemmiyet gösterilmelidir.

*Fakat burada inşası yapılacak, uygulama alanının doğru olmadığını kendimce ifade etmeye çalışıyorum.

*Yeşil alan yok denecek kadar azalan Kentte ve 1 milyonun üzerinde nüfusuyla, kişi başına düşen yeşil alan miktarı birkaç santimetre kalmış diyebiliriz.

*Toplam 74 dönüm olan parkın, yaklaşık 8 dönümüne emniyet binası inşa edileceği söyleniyor.

*7 mahallenin nefes aldığı bir yeşil alan! Üstelik orada yaşanacak trafik kaosu da cabası olur.

Belediyenin ve diğer kurumların ilçede bir kamu kurumuna yapılacak bina için hiç mi yeri kalmadı ki parka gözü diktiniz?

‘’Hizmeti klimalı odalarda yapmayı bırakın, sokağa çıkın’’

*Peki, o zaman bir bakalım, halkın direkt olarak faydalandığı bir yeri betonlaştırmak yerine alternatif olarak nereler var.

*Örneğin, yaklaşık 7 yıldır çokta aktif olarak kullanılmayan Esenyurt Belediyesi eski binasının olduğu yer. Sizce bu iş için çok uygun değil mi? İlçenin ana bulvarı olan Doğan Araslı’ya cephe, E5 ve E6’ya kolay bağlanabilen bir merkez, otopark sorunu olmayan, Hükümet binası ve Emniyet Müdürlüğü için hazır ve korunaklı bir bina diyebiliriz. Neden olmasın?

*İkinci örneğim ise Esenyurt eski kaymakamlık ve eski sağlık ocağı diye tabir ettiğimiz kamuya ait ve yine üzerinde hazır binalar olan bu merkez olabilir. Hali hazırda bu yerin hemen yanında polis merkez karakolu hizmet veriyor.

*Bunlar benim aklıma gelen başlıca örneklerdi. Şimdi soruyorum? Bir yurttaş olarak benim alternatif olarak aklıma gelen örnekler bunlar. Parkı yıkıp içine bina yapma gereği duyan hangi akıl ki bunu düşünememiş? Bence ilçeyi yöneten yetkililer, çıkıp görev yaptığı, hizmet ettiği ilçeyi bir gezip dolaşmalılar.

*Bir siyasetçi dostumun söylediği bir cümlede şöyle der; ‘’Hizmeti klimalı odalarda yapmayı bırakın, sokağa çıkın’’

*Ezcümle; soracak olursanız eğer bana, 40 yıllık bir Esenyurt’lu olarak sizlere 40 yer gösterebilirim.

Murat Karakoç // Parçalı Bulutlu

 

 

 

 

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

SON DAKİKA HABERLERİ

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.