*Mevcut fiziki durumunun uygun olmadığı ve kullanım alanının hizmete engel olması sebebiyle Esenyurt Emniyet Müdürlüğü için yetkililer, ilçede lokasyon olarak RTE Parkı içinde bulunan halı sahaların olduğu alana karar kıldılar.
*Belediye’ye ait olan bu alana, yeni Emniyet Müdürlüğü binası yapılması için yetki İçişleri Bakanlığına devredildiği söyleniyor.

*Bu kararın alınması ile birlikte özellikle o bölgede yaşayan vatandaşlar başta olmak üzere birçok kesimden karara ciddi tepki beklenirken! tam tersine bir elin parmağını geçmeyecek kadar siyasi parti ve STK temsilcilerinin sesleri cılız kaldı. Yani umursamaz bir toplumun ve sessizliğin karşısında, kentin nefesine Ket vuran irade dediğini yaptı.
*Burada böyle bir nüfus yoğunluğu varken, emniyet binasının yapılmasına, emniyete güç katacak fiziki ekipmanlara, ben dâhil kimse karşı çıkmıyor. Lütfen sapla, saman karıştırılmasın. Tam aksine halkın güvenliğini sağlayan bu kurumlara daha fazla ehemmiyet gösterilmelidir.
*Fakat burada inşası yapılacak, uygulama alanının doğru olmadığını kendimce ifade etmeye çalışıyorum.
*Yeşil alan yok denecek kadar azalan Kentte ve 1 milyonun üzerinde nüfusuyla, kişi başına düşen yeşil alan miktarı birkaç santimetre kalmış diyebiliriz.
*Toplam 74 dönüm olan parkın, yaklaşık 8 dönümüne emniyet binası inşa edileceği söyleniyor.
*7 mahallenin nefes aldığı bir yeşil alan! Üstelik orada yaşanacak trafik kaosu da cabası olur.
Belediyenin ve diğer kurumların ilçede bir kamu kurumuna yapılacak bina için hiç mi yeri kalmadı ki parka gözü diktiniz?
‘’Hizmeti klimalı odalarda yapmayı bırakın, sokağa çıkın’’
*Peki, o zaman bir bakalım, halkın direkt olarak faydalandığı bir yeri betonlaştırmak yerine alternatif olarak nereler var.
*Örneğin, yaklaşık 7 yıldır çokta aktif olarak kullanılmayan Esenyurt Belediyesi eski binasının olduğu yer. Sizce bu iş için çok uygun değil mi? İlçenin ana bulvarı olan Doğan Araslı’ya cephe, E5 ve E6’ya kolay bağlanabilen bir merkez, otopark sorunu olmayan, Hükümet binası ve Emniyet Müdürlüğü için hazır ve korunaklı bir bina diyebiliriz. Neden olmasın?
*İkinci örneğim ise Esenyurt eski kaymakamlık ve eski sağlık ocağı diye tabir ettiğimiz kamuya ait ve yine üzerinde hazır binalar olan bu merkez olabilir. Hali hazırda bu yerin hemen yanında polis merkez karakolu hizmet veriyor.
*Bunlar benim aklıma gelen başlıca örneklerdi. Şimdi soruyorum? Bir yurttaş olarak benim alternatif olarak aklıma gelen örnekler bunlar. Parkı yıkıp içine bina yapma gereği duyan hangi akıl ki bunu düşünememiş? Bence ilçeyi yöneten yetkililer, çıkıp görev yaptığı, hizmet ettiği ilçeyi bir gezip dolaşmalılar.
*Bir siyasetçi dostumun söylediği bir cümlede şöyle der; ‘’Hizmeti klimalı odalarda yapmayı bırakın, sokağa çıkın’’
*Ezcümle; soracak olursanız eğer bana, 40 yıllık bir Esenyurt’lu olarak sizlere 40 yer gösterebilirim.
Murat Karakoç // Parçalı Bulutlu

1
ARAMA ÇALIŞMALARINDA 12 ASKER METAN GAZINDAN ŞEHİT OLDU!
3983 kez okundu
2
Murat Karakoç Yazdı..
3962 kez okundu
3
CHP’li 3 belediye başkanı birde başkanvekili gözaltına alındı!
3779 kez okundu
4
İletişim Başkanı Fahrettin Altun görevden alındı
2618 kez okundu
5
Son dakika… ‘Terörsüz Türkiye’de tarihi gün! PKK silahları yaktı.
2565 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.