DOLAR 46,6286 0.12%
EURO 53,0844 0.03%
ALTIN 6.039,850,18
BITCOIN 0%
İstanbul
27°

AÇIK

SABAHA KALAN SÜRE

TOGAY ÇOBAN; ‘YAPAMIYORSANIZ BAKANLIĞA DEVREDİN’

TOGAY ÇOBAN; ‘YAPAMIYORSANIZ BAKANLIĞA DEVREDİN’

AK Parti Esenyurt İlçe Başkanı Togay Çoban İlçe binasında düzenlediği basın toplantısında gündeme dair sert açıklamalarda bulundu.

ABONE OL
2 Mayıs 2026 18:12
TOGAY ÇOBAN; ‘YAPAMIYORSANIZ BAKANLIĞA DEVREDİN’
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Çoban, geçtiğimiz günlerde Esenyurt’ta yapımı tamamlanan Barış ve Kardeşlik Köprüsünü ziyaret eden ve akabinde basına açıklamalarda bulunan İBB Başkan Vekili Nuri Aslan’a cevap verdi.

BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ SORUMLULUKLARINI YERİNE GETİRSİN

Özellikle metro konusunda değinen ve İBB Başkanı Nuri Aslan’ı eleştiren Çoban,’ Esenyurt Türkiye’nin en büyük ilçesidir. Yaklaşık 1 milyon 250 bin nüfusun yaşadığı büyük bir ilçedir. Bu ilçedeki en büyük sorunlarından birisi de ulaşım ve trafik’dir. Bu konuyu defalarca İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nde dile getirdik. Gerek görsel basında olsun, gerek yazılı olsun, gerekse meclis kürsüsünde olsun, söylememize rağmen ne yazık ki metro hala gelmedi. Burada tabii İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili’ne sesleniyoruz. 2018 yılında projesi yapıp güzergahları belirlenmiş bir metro projesini neden gelinmediğiyle ilgili bizlere açıklama yapmasını istiyoruz. Sadece burada gelip küçük bir demir köprünün açılışını yapmakla bu işler olmaz. Esenyurt’un eksikleri var. Büyükşehir Belediyesi’nin yapması gereken sorumluluklar var. Bu sorumlulukları yerine getirmeye davet ediyoruz. Nereye gidersek giderim, hangi mahalleye gidersek giderim, öncelikli sorun, öncelikli sıkıntı trafik, metronun ne zaman geleceği konusudur.

İMAMOĞLU’NUN TEŞEKKÜR TWEETLERİ VAR

İBB Yönetiminin metronun devamı için iktidar tarafından engellendiklerine yönelik açıklamalarda bulunmasına da cevap veren Başkan Çoban, ‘ Bakın arkadaşlar, burayla ilgili 2017 yılında sözleşme yapılmış. Ve o zaman Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun da atmış olduğu bir tweet bile var. ‘İstanbul Ulaşım Yatırımları için ihtiyaç duyduğumuz dış kredilere Hazine ve Maliye Bakanı Sayın Mehmet Şimşek’e teşekkürler’ dediği bir paylaşımı sizlerle okudum. Burasıyla alakalı Beş yüz seksen milyon dolar dış kredi kullanıldı. 2021yılında kredi kullanımı yapıldı. Mahmutbey Esenyurt’un metro hattı projeye daim edildi. Daha birinci etabın, %50’si yapıldı deniliyor. %50’si yapılmış ise 7 yılda. Demek ki ikinci etabın bitmesi yaklaşık 10 yıl daha sürer. İl başkanımız Abdullah Özdemir’in çok güzel bir tespiti var. 7 yıl içerisinde isteseydi kazma kürekte kepçeyle belki şu anda Esenyurt’a metro gelirdi demişti.  Ama öyle bir dertleri yok, öyle bir çalışmaları da yok. Sadece algı yapıp beni çalıştırmıyorlar diyorlar. Kredisini onay verildiğini bizzat kendisi belediye başkanı, o dönemin belediye başkanı Ekrem İmamoğlu’nun tweet’i var. Bunu belediye başkanı vekili Nuri Aslan bunu görmüyor mu? Elbette ki biliyor.

KÜLLİYEN YALAN!

Sayın Nuri Aslan Ne talimatı alıyorsa geliyor diyor ki, Onay verilmediği için metro yapamıyoruz diyor. Külliyen diye yalan. Biz defalarca dile getirmemize rağmen hiçbir adımlarını göremedik. Bütçesi verildi, projesi onaylandı, güzergâhlar belirlendi. Ama ortada hala bir şey yok. Biz buradan sesleniyoruz. Bunların bu metroyu getirecek bir durumları da yok, bir becerileri de yok.  Böyle bir dertleri de yok. Ulaştırma Bakanlığına devretsinler onlar yapsınlar. Sadece algı yapıp reklam yapmanın peşindeler. Artık halk reklama doydu.

ACİZ DURUMA DÜŞTÜKLERİNİ GÖRÜYORUZ

Recep Tayyip Erdoğan Parkında yapılması planlanan Emniyet Binası için yapılan basın açıklamasını eleştiren Çoban, ‘Yapılan basın açıklamasında 11-12 tane ilçe başkanı ve Esenyurt Kent konseyi var. Muhtarlar yok, sivil toplum örgütleri yok, halk yok, vatandaş yok. Yaklaşık o parkta havanın da iyi olduğu bir ortamda 50-100 kişiye bunu protesto ediyorsunuz. Ne kadar aciz duruma düşündüklerini görüyoruz. O proje Cumhuriyet Halk Partisi’nin de onay verdiği bir projedir. Burada da bizim de buna desteğimiz tamdır. İnşaatı yapıp eserde güzel bir şekilde Emniyet’e kazandırmış oluruz. En önemli şey ise şu; komisyon raporu var. Büyükşehir Belediyesi’nin komisyon raporudur.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

SON DAKİKA HABERLERİ

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.